Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#SBIB:HIVA --- #SBIB:316.334.1O210 --- Onderwijsbeleid: algemeen
Choose an application
371 --- 371 : 301.03 --- #SBIB:316.334.1O210 --- onderwijs - school --- onderwijssociologie --- Onderwijsbeleid: algemeen --- Sociology of education --- Europe
Choose an application
Annotation
Choose an application
Education --- Educational innovations --- Enseignement --- Research --- Cooperation internationale --- Recherche --- Innovations --- #SBIB:316.334.1O210 --- AA / International- internationaal --- 470 --- Onderwijsbeleid: algemeen --- Openbaar onderwijs: algemeenheden. --- Openbaar onderwijs: algemeenheden
Choose an application
Education --- Research. --- Recherche --- #SBIB:316.334.1O210 --- #SBIB:35H411 --- #SBIB:35H433 --- Onderwijsbeleid: algemeen --- Beleidscyclus: voorbereiding (inclusief planning) --- Beleidssectoren: onderwijs- en onderzoeksbeleid --- Teaching --- Research
Choose an application
centralistische school als belemmering6 De keuze voor centralisme6.1 Scholen en hun context6.2 Schoolbestuur6.2 Schoolbestuur6.3 De maakbaarheids- en gelijkheidsgedachte6.4 Bureaucratische gelijkheid en gelijkheid7 Kennisorganisatie in de school7.1 De output definiëren7.2 Docenten in een kennisorganisatie7.3 Taken van schoolmanagers7.4 Verdere opzet van een school als kennisorganisatie7.5 Kenniswerk in scholen8 Kennisorganisatie, overheid en maatschappelijke organisaties8.1 De overheid en onderwijsprogramma's8.2 De overheid en het centralisme van schoolinstellingen8.3 Arbeidsomstandigheden8.4 Onderwijsprojecten en secundaire processen8.5 Overige aanbevelingen8.6 Kennisorganisatie bevorderen Terwijl juist dat is de kern van de professionaliteit van de docent.Inhoud (verkort)1 Voorbeschouwing1.1 Aanleiding1.2 Onrust in het onderwijs1.3 De kern van de controverse: centralisme1.4 De opzet van dit boek1.5 Doelgroepen2 Onderwijsbeleid en kwaliteit2.1 Wat is onderwijsbeleid?2.2 Onderwijskwaliteit en effectiviteit2.3 Recent innovatiebeleid kritisch bekeken2.4 Innovatie en centralisme3 Centraal geleid onderwijsbeleid3.1 Onderwijsbeleid: een casus3.2 Kenmerken van centraal schoolbeleid3.3 Centraal en decentraal beleid3.4 Onderwijsbeleid op een rijtje4 Het sturend onvermogen van centraal onderwijsbeleid4.1 Centralisme en de autonomie van de docent4.2 Het probleemoplossende onvermogen van centralisme4.3 De praktische toepassing van centralistische maatregelen4.4 Ineffectief centralisme5 Centralistische organisatie en communicatie5.1 Schoolorganisatie: twee modellen5.2 Hiërarchie en sturing in de centralistische school5.3 Communicatie in de centralistische school5.4 De^ Innovatie en ᆳbeleid sorteren in het onderwijs nauwelijks het effect dat zij beogen. De kwaliteit neemt niet toe, de schooluitval blijft hoog, het leraartekort is schreeuwend. Deze innovaties veroorzaken alleen maar onrust.Op scholen, van basisonderwijs tot universiteit, van onderwijsassistent tot College van Bestuur, heerst het paradigma van het `centraal geleid onderwijsbeleid'. Centraal geleid onderwijsbeleid ontstaat wanneer onderwijsbeleid en ᆳinnovaties door voorschriften opgelegd worden aan individuele docenten. Zo beslist niet de leraar als professional, maar het centrale beleidsorgaan over innovaties. Verder blijkt dat dit beleid niet zozeer de inhoud van het onderwijs betreft, maar de manier waarop deze inhouden aan lerende jongeren wordt overgedragen.^
onderwijsvernieuwing --- School management --- schoolbeleid --- kennismanagement --- Netherlands --- 450.2 --- communicatie --- kwaliteit --- kwaliteitsbewaking --- onderwijs --- organisatie --- Onderwijsvernieuwing --- Leraren --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsbeleid ; algemeen --- Leraar --- Nederland --- Kust --- Directie
Choose an application
Sociology of education --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O241 --- #SBIB:316.334.1O210 --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Democratisering van het onderwijs --- Onderwijsbeleid: algemeen --- Education and state --- Onderwijsbeleid: algemeen. --- Democratisering van het onderwijs. --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen).
Choose an application
School management --- Sociology of education --- #SBIB:316.334.1O111 --- #SBIB:316.334.1O210 --- beleid --- onderwijs --- Onderwijssociologie: handboeken, introducties: West-Europa --- Onderwijsbeleid: algemeen --- 351.851 <492> --- Onderwijswetgeving--Nederland --- 351.851 <492> Onderwijswetgeving--Nederland --- 37 --- onderwijs en opvoeding
Choose an application
Choose an application
371.014.2 --- #SBIB:316.334.1O210 --- #SBIB:316.334.1O100 --- Onderwijs. Schoolonderwijs --(maatschappelijke betekenis) --- Onderwijsbeleid: algemeen --- Filosofie van het onderwijs --- Education and state --- Education --- Political aspects. --- 371.014.2 Onderwijs. Schoolonderwijs --(maatschappelijke betekenis) --- Politics and education --- Political aspects
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|