Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Onderwijsvoorrangsgebieden op weg : een beschrijving van de gebieden als organisatienetwerken en projectorganisaties
Authors: ---
ISBN: 9063707819 Year: 1991 Publisher: Nijmegen Instituut voor toegepaste wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sociologie des régulations de l'enseignement: une comparaison européenne
Author:
ISBN: 2930207248 9782930207247 Year: 2004 Volume: 35, 2 Publisher: Louvain UCL

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Learning Autonomy in Post-16 Education : The Politics and Practice of Formative Assessment.
Author:
ISBN: 0415247411 9780415247412 0203994302 9780203994306 9780415247405 0415247403 0415247403 9781134539321 1134539320 9781134539277 1134539274 9781134539314 1134539312 9786610138494 1280138491 Year: 2003 Publisher: New York : Florence : Routledge Taylor & Francis Group [Distributor]

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Annotation


Book
La recherche et le développement en matière d'enseignement : tendances, résultats et défis

Educational research and evidence-based practice.
Author:
ISBN: 9781412945622 9781412945615 Year: 2007 Publisher: Los Angeles Sage


Book
De leraar centraal bij onderwijsinnovatie : van centralisme naar kennisorganisatie in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789024418060 Year: 2008 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

centralistische school als belemmering6 De keuze voor centralisme6.1 Scholen en hun context6.2 Schoolbestuur6.2 Schoolbestuur6.3 De maakbaarheids- en gelijkheidsgedachte6.4 Bureaucratische gelijkheid en gelijkheid7 Kennisorganisatie in de school7.1 De output definiëren7.2 Docenten in een kennisorganisatie7.3 Taken van schoolmanagers7.4 Verdere opzet van een school als kennisorganisatie7.5 Kenniswerk in scholen8 Kennisorganisatie, overheid en maatschappelijke organisaties8.1 De overheid en onderwijsprogramma's8.2 De overheid en het centralisme van schoolinstellingen8.3 Arbeidsomstandigheden8.4 Onderwijsprojecten en secundaire processen8.5 Overige aanbevelingen8.6 Kennisorganisatie bevorderen Terwijl juist dat is de kern van de professionaliteit van de docent.Inhoud (verkort)1 Voorbeschouwing1.1 Aanleiding1.2 Onrust in het onderwijs1.3 De kern van de controverse: centralisme1.4 De opzet van dit boek1.5 Doelgroepen2 Onderwijsbeleid en kwaliteit2.1 Wat is onderwijsbeleid?2.2 Onderwijskwaliteit en effectiviteit2.3 Recent innovatiebeleid kritisch bekeken2.4 Innovatie en centralisme3 Centraal geleid onderwijsbeleid3.1 Onderwijsbeleid: een casus3.2 Kenmerken van centraal schoolbeleid3.3 Centraal en decentraal beleid3.4 Onderwijsbeleid op een rijtje4 Het sturend onvermogen van centraal onderwijsbeleid4.1 Centralisme en de autonomie van de docent4.2 Het probleemoplossende onvermogen van centralisme4.3 De praktische toepassing van centralistische maatregelen4.4 Ineffectief centralisme5 Centralistische organisatie en communicatie5.1 Schoolorganisatie: twee modellen5.2 Hiërarchie en sturing in de centralistische school5.3 Communicatie in de centralistische school5.4 De^ Innovatie en ᆳbeleid sorteren in het onderwijs nauwelijks het effect dat zij beogen. De kwaliteit neemt niet toe, de schooluitval blijft hoog, het leraartekort is schreeuwend. Deze innovaties veroorzaken alleen maar onrust.Op scholen, van basisonderwijs tot universiteit, van onderwijsassistent tot College van Bestuur, heerst het paradigma van het `centraal geleid onderwijsbeleid'. Centraal geleid onderwijsbeleid ontstaat wanneer onderwijsbeleid en ᆳinnovaties door voorschriften opgelegd worden aan individuele docenten. Zo beslist niet de leraar als professional, maar het centrale beleidsorgaan over innovaties. Verder blijkt dat dit beleid niet zozeer de inhoud van het onderwijs betreft, maar de manier waarop deze inhouden aan lerende jongeren wordt overgedragen.^


Book
Chancengleichheit und individuelle Förderung : eine Analyse der Ziele und Konsequenzen moderner Bildungspolitik.
Author:
ISBN: 3432017278 Year: 1971 Publisher: Stuttgart Enke


Book
Theorie van het onderwijsbeleid.
Author:
ISBN: 900141902X Year: 1971 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Teacher training at Butimba : a case-study in Tanzania
Authors: ---
ISBN: 9001754163 Year: 1970 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Education and the political order : changing patterns of class control
Authors: ---
ISBN: 0333226925 0333226917 Year: 1978 Publisher: London Macmillan

Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by